Dec 15, 2010

cincin tunang

memalam cenggini baru best ngadap blog sendri.. haha !

memandang kan tarikh tunang semakin hampir.. kami dgn keadaan kelam kabut menyiapkan ape2 yg patot..

tp tak lah kelibut mana pon.. steady je lg ni.. haha ! erm, sgt syiok pilih cincin selama 20min shj.. 20min ok.. sekejap ke lama ek tu.. haha.. buat keje giler je td..

al kisah nye smalam le.. gua tgk kat tenet yg habib de diskaun gile babeng sampai january nnt.. bayang kan le, lg sminggu nk tunang cincin tunang pon blum jumpa yg bekenan.. haha.. habis jajap da dr sri pinang ke poh kong, siap kdai ah cheong emas pon gua da g mlawat.. tp dady punya da siap bli da kat sri pinang.. sonok gile dia dpt cincin.. hehe.. not bad gak yg dia pilih.. ade batu suffier *yeke eje dia cam gitu ? kale biru.. cun lak gua tgk. dlm hati gua da brangan nk ade batu cam tu gak tuk cincin tunang gua nnt . tp rase nye yg membuat kan cincin itu sgt cantik adalah ukiran nama kami kat celah2 cincin tu.. huarghuarghuarg.. syiok tak terhingga di buat nya ! ok. itu saje. sambung td punyer citer, tak dan abes bc iklan tu, trus je gua call dady..

bunda : dady, jom g tgk cincin nak ?
dady : ha.. jom lah.. kat mana ?
 bunda : ni ha... habib ade buat jual cincin murah2.. best gile, cantik2 lak tu.. jom nak ? esok ek.. ade kat alamanda..
dady : ok saje.. kul 7 dady sampai k.
hehe.. agak lewat sket le td dady sampai, 7.10, tak pe.. bunda pon lambat gak siap td.. hehe.. sian kna tggu !
hati rs excited gile nk g bli cincin. rs cam duk kat awan pon ade ! ha kao ~~ haha ! duk kata smlm nk g alamanda, skali tercakap kat dady habib ade showroom gak kat ampang point. so, terjah lah kami ke sana.. tak kisah lah, janji g tgk cincin habib.. memula sampai tu agak kecil hati gak arh, tak de org menyapa kami disitu.. mentang2 lah bwk 2 bijik helmet ! gua ngn dady lak pkai sweater je . erm . sedey woo ! tp tak pe, mungkin sbb da lwt kot, kdai nak tutup.. mmg betoi2 showroom kat situ, besar sungguh ! gua byg kedai kecik je..haha.. segan gak nk masuk tgk kdai cam gitu td. huhu..

sblm ni dalam pale gua tepikir2 nk cincin emas batu ke ato cincin emas putih batu.. jenoh le tnya mak, tnya kekwn sume.. the conclusion is : janji ade batu2 ! ok2, byg kan le tak de org serve td, pastu ktorg pon cam tak tau nk buat pe kan.. haha.. tp bile sampai satu corner tu, gua trus duduk ! haha.. akhir nya mata gua tumpu kat satu cincin berlian emas putih.. tanya punya tanya, sah ! jd hak milik gua dah... bincang 5 min cam tu je ngan dady, dady pon stuju saje . uhuk ! syiok ooooooo ~

harga dia sgt lah year end sale ok ! hehe.. puas hati . rasa tak sabar lak nak pakai.. huhu .sabar lah wahai jari manis, tunggu 25hb k ! . mata gua agak bersinar2 sekarang ni tao kawan2 !

cincin tu bg gua sgt simple n sdikit segak ! itu d mata gua lah. tp tak pe.. bile da tersarung kat jari ni, gua tunjuk kan sama lu org k !

*erm - cincin tu tak leh ukir nama kami ! agak tensi ~ idea dady ialah : ukir kan kat cincin risik gua nih ! puas sgt ~

*kwn2 ku.. sgt bahagia ok ada memori cam ni.. gua tak lupa beb . lg2 bila dady kata gua comel masa pilih cincin! hakhakhak ~ malu gua sorang2.

*tak de benda lain lagi gua nk kata . gua sayang dia !  thanks dady ~

pada my beloved fren, doakan majlis pertunangan kami nnt berjalan lancar dan di restui semua !

(^_^)

3 comments:

Amylia Soon said...

waaaaaaaaaaa!!!!~~~~~ ;D

^(r@z3yb3@ut!FuLL^ said...

ngeeee..sukeee...comeyyy...
dgn ini sye mngistiharkn akan kdtgan sye ke mjlisz anda..kerana sye cuti dr jmaat-senin..wakakakaka...
blk sme ngn bunda arr yek..ciann amy kne kje jmaat..huhu!!~~

Tapak Kaki said...

congratulation yer..